Lovecraft’ın sayısız Hikayesi büyüleyici bir eser Oyuncuları H.P.’nin tüyler ürpertici, dünya dışı makrokozmosunun derinliklerine sürükleyen aksiyon roguelite’si. Lovecraft. Blini Games tarafından geliştirilen ve 2019’da piyasaya sürülen bu bağımsız oyun, ileri tempolu oyun tarzını Lovecraft’ın ikonik kozmik korku temalarına sadık kalan derin bir anlatımla birleştiriyor. Lovecraft’ın sayısız Hikâyesi, yöntemsel olarak oluşturulmuş durumlardan kasvetli atmosferine kadar, böbreğin enayileri için eşit miktarda meydan okuma ve bilgi sunan benzersiz bir oyun deneyimi sunuyor.
Oynanışa Genel Bakış
Lovecraft’ın sayısız Hikayesi özünde RPG temellerini taşıyan, aksiyon dolu bir roguelite oyunudur. Oyuncular, Lovecraft’ın makrokozmosundan ilham alan, her birinin kendine özgü kapasiteleri, geçmiş hikayeleri ve oyun tarzları olan farklı karakterlerin yerini alıyor. İster bir ajan, ister profesör, cadı veya kilidi açılabilen diğer karakterler olarak oynayın, oyuncular korkutucu düşmanlarla ve gizemli gizemlerle dolu karanlık, atmosferik durumları keşfetmelidir.
Oyun, prosedürel olarak oluşturulmuş çevreyi kapsamayı içerir, bu da hiçbir oyunun tamamen aynı olmadığını gösterir. Durumlar giderek genişliyor ve oyuncular, sağlık ve akıl gibi kasaları yönetirken fani fanatiklerden garip, doğaüstü vahşilere kadar çeşitli düşmanlarla savaşmak zorundalar. Lovecraft’ın baştan çıkarıcılığına ve iç güvensizliğine bir selam niteliğindeki becerikli kişinin oyuna stratejik bir alt kast eklemesinin nedeni. Ölümcül takdirin ötesinde dehşetle karşılaşmak karakterinizin mantığını etkileyebilir, olumsuz sonuçlara ve aşırı durumlarda ölüme yol açabilir. Bilgiyi dengelemek, savaşmak ve iç sağlığınızı korumak hayatta kalmak için çok önemli hale gelir.
Dövüş sistemi önceden ayarlanmış olup, oyuncuların düşmanlardan kaçmasını, ateş etmesini ve ayrıntıları etkili bir şekilde kullanarak rakiplerin akınına uğramasını sağlar. Mühimmat ve ayrıntılar oyun dünyasının her yerine dağılmış durumda ve oyuncuların kıyafet üretmesine veya yükseltmesine olanak tanıyan bir döküm sistemi var. Savaş, strateji açısından tiksinti kadar önemlidir; oyuncuları karanlığın içinden çıkan dehşete dalmaya çalışırken kendi üslerinde düşünmeye zorlar.
Tematik Derinlik
Blini Games, Lovecraft’ın çalışmasının özünü başarılı bir şekilde yakalıyor ve oyuna ampirik korku, kozmik korku ve bilinmeyeni katıyor. Lovecraft’ın dünyası, anlaşılmaz uzaylı gerçekliklerinden biridir ve sayısız Hikaye, çevresi, anlatısı ve düşman tasarımı aracılığıyla bunu yansıtır. Sanat tarzı ağırlıklı olarak koyu, yumuşak tonlara yöneliyor ve insanlığın önemsiz olduğu bir makrokozmosun önsezi atmosferini daha da vurguluyor.
inceleme, Lovecraft’ın hikayelerinin enayileri için son derece tatmin edicidir. Oyun boyunca oyuncular, ister korkunç Necronomicon, Cthulhu, ister Great Old Bones olsun, yazarın çalışmalarına yapılan referansları keşfederler. Her hikaye akışı ve irfan girişi, mitoslara bir selam niteliğinde olup, kaynak materyale aşina olanlar için sürükleyici bir deneyim yaratıyor. Aslında Lovecraft’ın çalışmalarına yabancı olan oyuncular, Blini Games’in hazırladığı karanlık, sert atmosferi takdir edebilirler.
Tekrar Oynanabilirlik ve Mücadele
Oyunun en güçlü yönlerinden biri tekrar oynanabilirliğidir. Aralarından seçim yapabileceğiniz, her birinin farklı kapasiteleri ve hikayeleri olan birden fazla karakterle, oyuncuların sunduğu her şeye tanık olmak için oyuna birden çok kez dönmeleri teşvik ediliyor. Durumların usule ilişkin doğası, iki koşunun aynı hissetmemesini sağlar ve her denemede yeni bir deneyim sunar. Oyun aynı zamanda permadeath özelliğine de sahip; bu, roguelite böbreğinin tipik özelliği olan, ölümün sabahtan itibaren yeniden başlamayla sonuçlanması anlamına geliyor. Bu, gereksiz bir zorluk alt kastı ekler ve her kararın ağırlık taşımasını sağlar.
Bu meydan okuma bazıları için moral bozucu olsa da oyunun çekiciliğinin önemli bir parçası. Lovecraft’ın kaçınılmaz kıyamet teması ve davetkar ihtimallere karşı mücadele, oyunun kendisinde yansıtılıyor ve avuç içi daha da tatmin edici hale geliyor.
Final çalışmaları
Lovecraft’ın sayısız Hikayesi, kozmik korku ve roguelite mekaniğinin mükemmel bir karışımıdır. Lovecraft’ın çalışma temalarına bağlılığı, meşakkatli oynanışla birleşince, onu böbreğin enayisi olanların mutlaka oynaması gereken bir oyun haline getiriyor. İlgi çekici, ultra modern bir oyun deneyimi sunarken köklerine sadık kalmayı başaran bir oyundur ve bu nedenle Lovecraft oyunları dünyasına dikkate değer bir katkı olarak öne çıkıyor.