“Lovecraft’ın sayısız Hikayesi”, H.P.’nin kozmik korku mitosundan ilham alan, aksiyon dolu, yaramazlık ve yağsız bir oyundur. Lovecraft. Blini Games tarafından geliştirilen bu oyun, RPG’lerin, aksiyonun ve incelemenin temellerini, Lovecraft’ın yarattığı tüyler ürpertici dünyalardan alınan karanlık, atmosferik bir tonla başarıyla birleştiriyor. 2019’da piyasaya sürülen oyun, oyuncuları kalemin bağnazlarla, garip vahşilerle ve evrensel delilik sorunuyla dolu ikonik makrokozmosuna sürüklüyor.
Oynanışa Genel Bakış
“Lovecraft’s Innumerous Stories” özünde haylazlık mekaniğine sahip, yukarıdan aşağıya, ikili çubuklu bir nişancı oyunudur. Oyuncular, her biri kendine özgü kapasiteye, mühimmatlara ve oyun tarzlarına sahip beş farklı karakter arasından seçim yapabilir. Bu karakterler arasında bir ajan, bir profesör, bir cadı, bir kıskaç ve bir cacodemon yer alıyor. Her biri oyuna farklı özellikler katıyor ve bunların seçimi, oyuncuların oyunun zorluklarına yaklaşımını önemli ölçüde değiştirebilir.
Oyun, prosedürel olarak oluşturulmuş bir dizi durum aracılığıyla ortaya çıkıyor; bu, her koşunun yeni bir düzen, rakip yerleşimleri ve ayrıntılar sunduğu anlamına geliyor. Hafif yaramazlık oyunlarının başında gelen bu rastgeleleştirme, efektleri taze ve değişken tutar ve tekrar oynanabilirliği teşvik eder. Yol boyunca oyuncular, her biri Lovecraft’ın klasik hikayeleriyle bağlantılı olan ve irfan, gizem ve gizli sırlarla dolu eski saraylar, barınaklar, keresteler ve antik çadırlar gibi renkli ortamları keşfederler.
Savaş, fanatikler, garip vahşiler ve kozmik dehşetler de dahil olmak üzere düşman kalabalığını savuşturmak için menzilli ve gürültülü saldırıların bir kombinasyonunu kullanan oyuncularla önceden tempoludur. Oyun, Lovecraft’ın bilinmeyenle yüzleşirken ölümcül kırılganlık temalarına bir selam niteliğindeki otomatik bir çılgınlığı tanıttığı için oyuncuların sağlıklarını ve akıllarını yönetmeleri gerekiyor. Oyuncular gizemin derinliklerine indikçe, belirli olaylara tanık olmak veya belirli rakiplerle savaşmak, karakterin mantığını kademeli olarak aşındırabilir ve bu da vizyonlara veya oynanışı değiştiren faydalara yol açabilir.
Lovecraft Atmosferi ve yalancı
Beklendiği gibi oyun Lovecraftvari bir atmosfere sahip. Düşmanların, çevrenin ve aslında ayrıntıların tasarımı, “The Call of Cthulhu”, “The Shadow over Innsmouth” ve “The Dunwich Horror” gibi kötü şöhretli atölyelere doğrudan göndermeler içeren hikayelerinden esinlenmiştir. Ton karanlık ve önsezilidir; sürekli olarak çok daha büyük ve daha korkutucu malların gözden uzakta gizlendiğine dair ipuçları vardır.
Anlatı ve inceleme çok önemli bir rol oynar. Oyun, oyuncular daha büyük bilmeceyi bir araya getirdikçe ortaya çıkan ders kitabı günlükleri, günlükler ve çevresel yalancılarla doludur. Bu esaslar aksiyona derinlik katarak oyunun Lovecraft’ın rahatsız edici dünyasında interaktif bir yolculuk hissi vermesini sağlıyor. Oyuncuların oyunun hikayesinin ne kadar önemli olduğunu ortaya çıkardığına bağlı olarak birden fazla tamamlanmaya yol açan belirli ilişkilerle birlikte seçimler de önemlidir.
RPG’nin temelleri ve İlerleme
“Lovecraft’ın sayısız Hikayesi” aynı zamanda hafif RPG mekaniğini de içeriyor. Oyuncular koşuları sırasında karakterlerinin seviyesini yükseltebilir, mühimmatlarını yükseltebilir ve renkli ayrıntılar ve kasalar toplayabilir. Oyunun güç sistemi, sağlık donanımlarını, mantık onarıcılarını ve kapasiteleri veya dirençleri artıran özel ayrıntıların oluşturulmasına ve yönetilmesine olanak tanır. Bu kasaları yönetmek, oyuncuları bekleyen giderek daha hassas hale gelen zorluklar ve sorunlarla başa çıkmak için çok önemlidir.
Yaramazlık-yağsız yapı, oyuncuların sık sık öleceği anlamına gelir. yine de ilerleme koşular arasında devam ederek oyuncuların kademeli olarak yeni karakterleri, kapasiteleri ve yükseltmeleri ortaya çıkarmasına olanak tanıyor. Zorluk sabırlıdır, ancak ilerleme duygusu, başarısızlığın acısını hafifletir ve oyuncular daha ustalaştıkça yeni fiyatlar ve seçenekler sunar.
Plakalar ve Ses Tasarımı
Görsel olarak oyun, Lovecraft’ın hikayelerinin kaba ve kibirli atmosferini aktarmada iyi çalışan piksel sanatı tarzını benimsiyor. Ayrıntılı çevre ve karakter tasarımları korku ve bilmece hissi yaratırken, aydınlatma ve renk paleti de ruh halini geliştirmek için etkili bir şekilde kullanılıyor. Antik estetiğe rağmen oyun, akıcı sağlamlığı ve dinamik ürünleri sayesinde ultra modern bir his uyandırmayı başarıyor.
Ses tasarımı, tüyler ürpertici arka plan müziği, ortam sesleri ve basıncı artıran rahatsız edici ses ipuçlarıyla ters atmosferiktir. Ara sıra çıkan fısıltılar ya da doğaüstü sesler oyuncuları gergin tutuyor ve Lovecraft’ın hikayelerinin meşhur korku duygusunu güçlendiriyor.
Çözüm
“Lovecraft’ın Sayısız Hikayesi”, H.P.’nin özünü yakalayan ilgi çekici bir haylazlıktır. Lovecraft’ın eseri. Aksiyon, sorgulama ve yalancının karışımıyla hem beceriye hem de mantığa meydan okuyan sürükleyici bir deneyim sunuyor. Lovecraft tarzı korku ve haylazlık oyunlarının enayileri, bu durumda oyundan keyif almayı önemli bulacaklar çünkü oyun, Lovecraft’ın hikayelerindeki sürünen dehşeti ve ampirik dehşeti tatmin edici, meşakkatli bir oyun döngüsüne etkili bir şekilde dönüştürüyor. İster Lovecraft’ın mitoslarına birinci sınıf öğrencisi olun ister uzun süredir bağımlı olun, bu oyun bilinmeyene heyecan verici bir dalış sunuyor.