Lara Croft Relic Run, Square Enix ve Simutronics tarafından geliştirilen ve 2015 yılında piyasaya sürülen mobil bir aksiyon-macera oyunudur. Bu oyun, uzun süredir devam eden Tomb Raider oylamasının bir parçasıdır ve Lara Croft’un ikonik karakterini sonsuz koşucu mekaniği ile birleştirir. Temple Run gibi koşu oyunlarının modasını öne çıkaran Lara Croft Relic Run, Tomb Raider serisinin cüretkar ruhunu mobil ortama taşıyan zengin oynanışı, farklı ortamı ve aksiyon dolu sekanslarıyla ön plana çıkıyor.
Oynanış ve Mekanik
Lara Croft Relic Run, oyunculara kötü şöhretli arkeolog ve maceracı Lara Croft’un antik kemik avında koşarken, atlarken ve engellerden kaçarken kontrolünü veriyor. Yalnızca koşmaya ve kaçmaya odaklanan diğer sonsuz koşucu oyunlarından farklı olarak Relic Run, duvar idaresi, dövüş, araç sürüşü ve platform oluşturma temelleri gibi yeni mekanikler içerir. Bu özellikler oyunu daha çeşitli ve ilgi çekici hale getirir.
Oyunun temel becerikli kişisi, kemikleri toplamak için durumların üzerinden geçiyor; oyuncu hareketlerini kontrol etmek için sola, sağa, yukarı veya aşağı kaydırırken Lara otomatik olarak ileri doğru koşuyor. Oyuncular tuzaklar, riskler ve düşmanlarla dolu tehlikeli ortamlarda gezinmek zorundadır. yine de hızlı zamanlı olayların ve dövüş sahnelerinin eklenmesi, Relic Run’ı rakiplerinden parça parça ayırıyor. Oyunun belirli bölümlerinde Lara, aksiyon dolu sahnelerde vurması veya atlatması gereken paralı askerler veya dinozorlara benzer düşmanlarla karşılaşacak.
Relic Run ayrıca Lara’nın bir motosiklete veya arazi aracına (ATV) bindiği, engellerden hızla geçerken rakiplere ateş ettiği araç parçalarını da tanıtıyor. Bu bölümler normal kullanım mekaniklerini bozarak oyuna çeşitlilik ve heyecan katıyor.
Çevre ve Kemikler
Oyunun isim özelliklerinden biri de farklı çevresidir. Lara Croft Relic Run, oyuncuları Jungle Temple, Desert kalıntıları ve Mountain Pass olmak üzere üç farklı bölgeye götürüyor. Her arazi güzel bir şekilde tasarlanmıştır ve benzersiz zorluklar ve engeller sunar. Örneğin, Jungle Temple’da oyuncular sarmaşıklardan kaçmalı, kötüleşen çıkıntılar boyunca koşmalı ve zehirli vahşileri vurmalı; çöl kalıntılarında ise Lara kum fırtınalarından kaçınmalı ve zırhlı düşmanlarla başa çıkmalıdır.
Oyunun temel ideali, durumlara dağılmış kemikleri toplamaktır. Kemikler yeni alanları ve durumları ortaya çıkararak oyunculara ilerleme hissi verir. Bu antik kalıntıları toplamak, Tomb Raider’ın emekli kalıntıları keşfetme ve uzun süredir kayıp hazineleri ortaya çıkarma temasıyla bağlantılı olduğu için tatmin edicidir.
Savaş ve Yükseltmeler
Savaş, Relic Run’da çok önemli bir rol oynuyor ve onu diğer sonsuz koşuculardan parça parça ayırıyor. Lara koşarken bazen elindeki ikili ateş toplarını veya saldırı tüfeği veya pompalı tüfek gibi kilidi açılabilen diğer mühimmatları kullanarak ustalaşması gereken düşmanlarla karşılaşır. Çatışma önceden tempoludur; eş zamanlı nişan almak, atlatmak ve ateş etmek için hızlı tiksintiler alır ve bu da başka bir heyecan alt kastı ekler.
Oyuncular ilerledikçe mühimmatları, kıyafetleri ve güçlendirmeleri açığa çıkarabilir ve yükseltebilirler. Bu yükseltmeler, Lara’nın sağlığını mükemmelleştirmeye veya beygir gücünü artırmaya benzer şekilde kapasitelerini artırır. Hız artışları veya yenilmezlik gibi güçlendirmeler, oyuncuların daha uzun süre hayatta kalmasına ve koşu sırasında daha fazla kemik toplamasına yardımcı olur.
Plakalar ve Ses
Lara Croft Relic Run, bir mobil oyun için duygusal illüstrasyonlara sahiptir. Çevre son derece ayrıntılı ve karakterin sağlamlığı pürüzsüz, özellikle de Lara duvardan koşmak veya uçurumların üzerinden atlamak gibi akrobatik hareketler yaptığında. Rakip tasarımları ve konum düzenleri görsel olarak büyüleyici ve oyun dünyasında bir kapılma hissi sağlıyor.
Ses tasarımı, savaş veya araç bölümleri sırasında artan şiddetli arka plan müziğiyle aksiyon dolu oynanışı tamamlıyor. Dinozorların kükremesinden silah seslerine kadar ses unsurları iyi uygulanmış ve genel macera ve tehlike atmosferine katkıda bulunuyor.
Para Kazanma ve Tekrar Oynanma Değeri
Oyun oynaması ücretsizdir ancak para birimi, mühimmat ve yükseltmeler için uygulama içi satın alımlar içerir. Oyun plütokrat harcamadan oynanabilse de ilerleme yavaş olabilir ve oyuncular, özellikle zorluğun arttığı sonraki aşamalarda hızlı bir şekilde ilerlemek için yükseltme satın alma iştahı hissedebilirler.
Günlük zorluklar, yeni durumlar ve kilidi açılabilir içerikle Lara Croft Relic Run, bol miktarda yenilenme değeri sunuyor. Oyuncular küresel liderlik tablolarında mücadele edebilir, silahşörlere meydan okuyabilir ve yüksek puanları hedefleyerek her koşuyu taze hissedebilir.
Çözüm
Lara Croft Relic Run, sonsuz koşucu böbreğini Tomb Raider’ın cesur ruhuyla başarıyla birleştiriyor. Farklı ortamı, kışkırtıcı savaş mekanikleri ve akıcı platform sekanslarıyla mobilde benzersiz ve eğlenceli bir deneyim olarak öne çıkıyor. Oyunun bazı uygulama içi satın alımları olsa da, oynaması ücretsiz yapısı, oyuncuların plütokrat harcamadan saatlerce aksiyon dolu eğlencenin keyfini çıkarmasına olanak tanıyor. Lara Croft’un enayileri veya daha fazla derinliğe sahip bir oyun arayan sonsuz koşucular için Relic Run mutlaka geçilmesi gereken bir oyundur.