Fantastic Robbery Auto: Chinatown Wars (GTA: Chinatown Wars), Rockstar Leeds ve Rockstar North tarafından yaratılan Fantastic Burglary Auto kuruluşunun özel bir bölümüdür. 2009’da piyasaya sürülen oyun, serinin sıradan ürünlerinden kayda değer bir kaçışa damgasını vurdu ve temel olarak Nintendo DS ve PlayStation Available (PSP) gibi elde taşınan cihazlar için tasarlandı. Çin Mahallesi Savaşları, küçültülmüş düzenine rağmen, çok yönlü oyun için özel olarak tasarlanmış yaratıcı oyun mekaniği sunarken, GTA düzeninin özünü yakalayan zengin, kilitlenmeleri aktarıyor.
Ortam ve Hikaye
GTA: Chinatown Wars, el tipi düzen için kısaltılmış ve stilize edilmiş olmasına rağmen, Terrific Burglary Auto III ve Fantastic Robbery Auto IV’ten sıradan bir ortam olan Freedom City’nin yeniden tasarlanmış bir biçiminde geçiyor. Oyunun görsel tarzı özeldir; en dakik GTA rekreasyonlarını anımsatan cel-gölgeli, yukarıdan aşağıya bir bakış açısı kullanır, ancak günümüzün iyileştirmeleriyle duygusallık ve modern tasarımın benzersiz bir karışımını oluşturur.
Hikaye, Üçlü Set’in genç bir parçası olan Huang Lee’nin, bir aile mirası olan Yu Jian kılıcını babasının öldürülmesinin ardından amcasına iletmek için Özgürlük Şehri’ne gelişini konu alıyor. Her durumda, Huang tuzağa düşürülür, kılıç çalınır ve ölüme terk edilir. Saldırıdan sağ kurtulan Huang, kendini haklı çıkarmak için bir yolculuğa çıkar ve Özgürlük Şehri’nin tehlikeli suç karaborsasını keşfeder. Anlatım, GTA düzenlemesinin karakteristik özelliği olan donuk bir mizah ve keskin bir kompozisyonla aşılanmıştır, ancak aynı zamanda onur, bağlılık ve ailevi yükümlülüklerin karmaşıklığı konularını da araştırmaktadır.
Oynanış ve Özellikler
GTA: Chinatown Wars’un göze çarpan perspektiflerinden biri, düzenlemenin açık dünya denklemini elde taşınır cihazlara nasıl ayarladığıdır. Yukarıdan aşağıya bakış açısı, serinin başlangıcına bir jest olarak, günümüz tasarımıyla yükseltilerek enerjik ve cesur bir oyalanma dünyasına izin veriliyor. Freedom City aksiyonla dolup taşıyor ve küçük ölçeğine rağmen eğlence dünyası canlı ve sürükleyici.
Oyun, geleneksel GTA bileşenlerinin ve özellikle elde taşınır karşılaşmalar için özetlenen kullanılmayan mekaniklerin bir karışımını birleştiriyor. Oyuncular hikaye görevlerine, yan egzersizlere odaklanabilir ve şehri kendi iddia hızlarında araştırabilirler. Nintendo DS’nin dokunmatik ekranı ve PSP’nin analog kontrolleri, yaratıcı oynanış özellikleri sunmak için kullanılıyor. Bazen oyuncular arabaları çalıştırabilir, uzman keskin nişancı tüfeklerini toplayabilir ve o zamanlar özel olan bir etkileşim katmanı da dahil olmak üzere dokunmatik ekranı kullanarak uyuşturucu pazarlığı yapabilirler.
Şüpheli ancak merkezi bir oyun teknisyeni olan uyuşturucu yönetimi, hem karlı bir ticaret hem de eğlencenin hayati bir bileşenidir. Oyuncular, reklam taleplerine yanıt vererek ve yasa gerekliliklerinden kaçarak farklı maddeler satın alabilir ve sunabilir. Bu, oyuncuların Freedom City’nin suç ekonomisindeki neredeyse hamlelerini kasıtlı olarak düşünmelerini gerektiren oynanış derinliğini içerir.
Üstelik eğlence, yeniden düzenlenmiş bir kontrol planı sunarak onu daha geniş bir izleyici grubuna açık hale getirirken deneyimli GTA oyuncularının beklediği karmaşıklığı da korudu. Örneğin, otomatik hedeflemeli savaş çerçevesi, el tipi sahne için özel olarak uyarlanmıştır ve akıcı ve duyarlı eyleme izin verir.
Kritik Toplama ve Miras
GTA: Chinatown Wars genel beğeniyle karşılandı ve geniş GTA karşılaşmasını derinlikten veya kaliteden ödün vermeden çok yönlü bir yapıya dönüştürme kapasitesi nedeniyle övüldü. Oyunun, DS’nin dokunmatik ekranını ve PSP’nin kontrollerini yaratıcı bir şekilde kullanması, hesap kilitleri ve geliştirilmiş oyun mekanikleriyle birleşmesi, ona çeşitli ödüller ve övgüler kazandırdı.
Her ne kadar destek ortaklarıyla aynı ticari zaferi elde edemese de, büyük ölçüde elde taşınan sahnelerde olgun temalı oyalama reklamlarının daha az olması nedeniyle Çin Mahallesi Savaşları, eğlence planının bir zaferi olarak saygı görüyor. Bu, Rockstar’ın öncü düzenlemelerini kullanılmayan sahnelere ve izleyicilere göre iyileştirme ve ayarlama kapasitesini gösterdi.
Sonuç olarak, Amazing Robbery Auto: Chinatown Wars, GTA kuruluşunda türünün tek örneği ve hayati bir bölüm olarak duruyor. Açık dünya denkleminin elde taşınır cihazlara etkili bir şekilde uyarlanması, şaşmaz görsel tarzı ve yaratıcı oyun mekaniği ile birleştiğinde, onu dizide olağanüstü ve güçlü bir oyun haline getiriyor
.